|
Jest rok 2001, a właściwie jego początek... DOOM III ma ukazać się w połowie 2002 roku, więc informacje tu zawarte są głównie domysłami, przypuszczeniami, szczątkowymi przeciekami z i
DOOMniemaniami różnych mniej lub bardziej ważnych ludzi. Piszę to, ponieważ jestem fanatykiem i wyznawcą kultu Quake'a i DOOMa. :-))) Może nie gram najlepiej, ale to nie znaczy, że nie znam się na tym bardziej niż jakiś Wombat czy Krogoth. ;-)
Informacje czerpałem tylko i wyłącznie z zachodnich serwisów o DOOMie takich jak: Doomworld, NewDoom.com czy Doom 3 @ Stomped.
Wymieniałem się też mailami z Ariochem, newswriterem z Doomworlda, który przybliżył mi rozumowanie zachodnich fanatyków FPP.
Znana jest już sprawa przesiewu w . Wszystko rozbiegało się o nową grę - jeden obóz chciał
zrobić coś nowego, a drugi, razem Kevinem i Adrianem (który kontrolują 50%+ akcji firmy), kontynuowac starą linię gier. I to gównie
przez nich to całe zamieszanie. Gra jest już w toku, ale dopiero po skończeniu Q3 Team Fortress, prace ruszą pełną parą. Nie ma jeszcze oficjalnej nazwy. przebąkuje tylko o kolejnej części DOOMa czy też nowym DOOMie. Mówi się o DOOM3 (analogiczne do: Quake, Quake 2, Quake ]|[: Arena),
ale wiadomo też że firma zarejestrowała domenę www.doom2000.com. Tu można przejść do daty
wydania, o której wiadomo tyle samo, co o nazwie. Mówi się coś o roku 2002, a znając id to pewnie na gwiazdkę. Myślę, że na ten termin mógłbym postawić parę zeta. :-) Nie wiadomo
też kiedy wyjdzie jakiś test. Nie będzie jednak tak, że zostanie
wypuszczony zbyt wcześnie, jak miało to miejsce z Q3, gdzie fizyka gry była gotowa, lecz trzeba było ją, na prośby testerów, poprawiać i nie było czasu na pracę nad botami co powodowało kolejne opóźnienia (słowa Carmacka).
tym razem stawia na Singla może lepiej przetoczę cytat bo chyba wyjaśnia wszystko: "over-the-top, story-based single-player experience".
To będzie coś w stylu: "szczytowe, oparte na pewnej historii przeżycie dla jednego gracza". Nawet po przetłumaczeniu niewiele da się z tego zrozumić, ale wnioskuję, że będzie to Single, lecz zupełnie nowy. Nie są rozstrzygnięte wszystkie zagadnienia... Na przykład twórca poziomów, Tim Willits, chciałby zmienić sposób w jaki gracz otrzymuje informacje o tym, co ma robić dalej... Komputery, moim zdaniem, to rzeczywiście kiepski pomysł. Widać tu aspiracje RPG-owe
(na końcu więcej informacji).
Gotowy jest engine (mocno zmieniony Q3), zupełnie nowy sposób nakładania textur, które będą całkowicie trójwymiarowe. stwierdziło, że lightmap to przeżytek i szykuje coś bardziej zaskakującego. :-) Większość modeli jest gotowa, ale trzeba stworzyć nowe algorytmy. Nie ma jeszcze dźwięku, ani kodu sieciowego, który ma być znacznie poprawiony i zoptymalizowany, aby w DOOM3 mógł zagrać ze spokojem nawet
modemowiec (marzenia - sam jestem modemowcem...), lecz wydaje mi się, że to tylko puste słowa. Nie wiadomo dokładnie też nic o sposobie programowania DOOMa oraz w jaki sposób będzie się tworzyło mody (wspomina się tylko coś o podobieństwie do Quake'a 2). Za rok ma też być gotowa większość algorytmów opisujących fizykę gry, która ma
być bardziej realistyczna niż w innych produktach . Podobno na prawie każdym kroku zostanie wykorzystana jakaś nowa technologia lub choćby zbiór detali widocznych gołym okiem.
Najciekawsze jest to, że DOOM3 jest całkowicie napisany na zwykłych komputerach klasy Pentium III czyli na takich, na jakich ma działać znośnie, choć i tak za dwa lata większość
graczy wymieni komputery, więc firma liczy na to, iż większość ludzi będzie miała przynajmniej GF2, 128 RAMu i jakiegoś AMD Athlon 700 MHz czy wspomniane Pentium III. Wydaje mi się, że te
wymagania wcale nie będą wydawały się takie kosmiczne za 2 lata. Myślę że D3 będzie grą wymagającą sprzętu odpowiedniego dla swoich czasów i nie ma się o co na razie martwić.
Dokopałem się do przypuszczalnej listy ludzi którzy będą zajmowali się projektem. :-)
Programiści:
John Carmack
Jim Dose
Jan Paul van Waveren
Robert Duffy
Graeme Devine
Ludzie odpowiedzialni za tworzenie etapów:
Paul Jaquays
Tim Willits
Christian Antkow
Graficy:
Adrian Carmack
Kevin Cloud
Kenneth Scott
Seneca Menard
Fred Nilsson
Muzyka:
Trent Reznor, Nine Inch Nails
Pozostali:
Marty Stratton
Eric Webb (Internet i sprawy natury technicznej)
Todd Hollenshead (CEO)
Donna Jackson
Myślę, że po ukazaniu się DOOMa3 eksplozja serwerów, map, modów itd. będzie porównywalna z tą, która towarzyszyła wydaniu Quake'a, Quake'a 2 czy Quake ]|[: Arena i pewnie, jak wszystkie pozostałe gry , stanie się kultem.
Po DOOMie3 firma szykuje się na podbój rynku RPG, ale oczywiście rodem z Quake'a.
Wole nic więcej nie pisać bo jeszcze popełnię jakiś plagiat, ale po rozmyślaniach stwierdziłem że będzie to coś ale Diablo II FPP ale pewnie to tylko moja chora imaginacja. :-)))
Autor:
Błażej Kaczorowski
[email protected]
UIN: 103566248
-------------------------------------- Author: [FPP]Kaczor Last modified: 04·12·2000 - 12:00
: PRINT
|
|