f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 



           



  f·p·p · p·l | Zapowiedzi | Kreed

Zapowiedzi

Kreed

Wstęp
Kreed, pozycja rosyjskiego studia Burut zapowiadająca się nader obiecująco, ale mająca jeden mankament mianowicie czas realizacji. Jeśli mnie pamięć nie myli na początku miała się pojawić pod koniec 2002, później na początku 2003, następnie w trzecim kwartale 2003, a ostatnią wiadomość o tej grze znalazłem na GamersHell z dnia 27 stycznia bieżącego roku mówiącą o trailerze z produkcji. Jak donoszą dobrze poinformowane źródła gra miała swoją premierę w Rosji i powstały już nawet plany dodatku, jednak na europejskim rynku nadal cisza.


Fabuła
W tej kwestii nie jeden FPS (większości przypadków jest ona traktowana po macoszemu, mówią, że w shooterze to nie jest najważniejsze i trudno się z tym nie zgodzić) mógłby brać przykład z Kreed. Fabuła jest przemyślana, rozbudowana i zapewne nie raz zaskoczy gracza nieoczekiwanym zwrotem akcji. A wygląda ona następująco. Przez siedem wieków (od 23 do 30) zrobiliśmy ogromny postęp lecz nie uniknęliśmy również paru lat zacofania. Boom Technologiczny, moda na informacje, dewastacja środowiska naturalnego, niebezpieczny wzrost wyżu demograficznego, pierwsze podróże na inne planety systemu słonecznego. Te i inne przyczyny spowodowały, iż wybuchła trzecia, a później czwarta Wojna Światowa pod koniec 21 stulecia ludzkość stopniowo odzyskiwała stabilizację po tych wydarzeniach. Postęp technologiczny został wstrzymany (trochę dziwne, ja myślałem, że wojna stymuluje przemysł? No nic nie będę wnikał historykiem nie jestem:-)), jednakże powoli wszystko wracało do normy. Niestety ta „sielanka” nie trwała długo w 23 stuleciu pojawił się najeźdźca nazwany Tiglaarami, który rozprzestrzenił się na cały układ słoneczny. Nowi mieszkańcy nie mieli pokojowych zamiarów, rozpoczęli masowe ludobójstwa, wybudowali „Fabryki Śmierci”, w których to życie nie było warte funta kłaków. Pod koniec 23 wieku na gruzach Terry-Ziemi rodzi się organizacja LEGION łącząca w sobie wysoki poziom technologiczny i tradycje. Jej celem było zakrzewienie nowej ideologii Świętej Wojny mającej ogarnąć w najbliższym czasie cały układ słoneczny. Bazowała ona na takich wartościach jak lojalność obowiązkom, honor czy wielkoduszność. Żołnierze wygrywali wiele potyczek, jednak podnosili także ogromne straty ponieważ Tiglaarzy nie brali jeńców. Pojawiła się plotka, mówiąca o tym, że wkrótce pojawi się zbawiciel i oswobodzi cały system słoneczny. Jak to mówią, w każdej plotce jest ziarenko prawdy, tak też było w tym wypadku. W połowie 30 wieku na świat przychodzi Daniel Grock nie mający pojęcie jaka wielka odpowiedzialność ciąży na jego barkach. Uff przyznacie, fabuła niczego sobie. Ja osobiście nie pamiętam, czy kiedyś tyle miejsca poświęciłem na opis tej części gry?!? Jeśli wam mało zaglądnijcie na oficjalną stronę www.kreed3d.com i przeczytajcie tą historię w całości.


Silnik
Na tym polu nasi wschodni sąsiedzi nie wypadają najgorzej. Produkcja oparta jest o całkiem nowy silnik X-tend. Jeszcze w 2002 było on programowany pod Geforce 3, i oferował spory zestaw możliwości. System „per-pixel lighting” polegający na oświetleniu każdego z pikseli z osobna sprawiający, że postacie wyglądają nader realistycznie, a otaczający nas świat prawie jak żywy. Oczywiście nie zabraknie dynamicznego oświetlenia (to właśnie ten efekt zwrócił poczatkowo uwagę na Kreed), płynnych zmian pogody czy pixel/vertex shader. Animacje szkieletowe składają się ze 120 kości obłożonych 4000 tysiącami wielokątów! Trudno mu zarzucić cokolwiek... No może poza faktem, iż na stronie nie znalazłem nic na temat optymalizacji pod DirectX 9, jednak na pewno programiści Burut nie pominą tego szczegółu.


Multipalyer
W rozgrywce wieloosobowej będziemy mogli się zmierzyć w jednym z czterech trybów. DeathMatch, Last Man Standing, Capture the Flag i Team Assault. Przypuszczam, że nie potrzeba tu wyjaśnień co do poszczególnych pozycji. Jak zdążyliście zauważyć, nie ma w nich nic odkrywczego, rzekłbym standard. SinglePlayer zapowiada się nader interesująco, powiem tylko, iż naszą misje rozpoczynamy na statku Aspero.

Wygląda na to, że Kreed studia Burut, może się spodobać. Jeśli premiera się nie odwlecze po raz kolejny na następny rok to myślę, iż produkcja ta może stawić czoła Breed czy Halo, kto wie przy odrobinie szczęścia będzie „rywalizowała” także z Doom III? Mam tylko nadzieje, że gra zostanie wydana w przeciągu najbliższych miesięcy.

Producent: Burut
Dystrybutor: Cenega
Gatunek: FPP / Akcja
Platforma: PC CD







 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]Zybo
Aktualizacja: 05·12·2003 - 02:00



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Piątek · 19 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.271654 sek.