f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 



           



  f·p·p · p·l | Zapowiedzi | Vietcong

Zapowiedzi

Vietcong

Wstęp
Po raz pierwszy o grze Vietcong usłyszeliśmy na początku tegorocznych wakacji (news) o produkcie, nad którym pracują dwie firmy - Illusion Software oraz Pterodon (wydawcą ma być Take Two Interactive).
Wypadałoby się zastanowić co oznacza to magiczne słowo "Vietcong".
Według powszechnej encyklopedii PWN Vietcong (Viet Nam Cong San) to nazwa komunistyczych oddziałów partyzanckich, których zadaniem była walka z reżimem Ngo Dihn Diema, prezydenta Wietnamu w latach 50-tych. Ich nazwa - wietnamscy komuniści - jest obraźliwa i nadana została przez ich przeciwników. Oddziały walczyły podczas wojny wietnamskiej, przeciwko wojskom USA, aż ostatecznie w roku 1975 zajęły wspólnie z armią północnowietnamską Wietnam Południowy. Trzeba przyznać, że nazwa Vietcong nie została wyssana z palca i ma pokaźną historię, którą przedstawiłem w ogromnym skrócie. Jeśli chcecie wiedzieć więcej, to wpiszcie w dowolnej wyszukiwarce hasło "Vietcong" i wyników wyszukiwania znajdziecie tysiące.

Historia
O fabule gry nie wiadomo zbyt wiele. Walki będą toczyć się najprawdopodobniej w roku 1967 na bardzo dużych, otwartych przestrzeniach, przeważnie w dżungli. Dowodzić będziemy sześcioosobową drużyną amerykańskich sił specjalnych (US Special Forces) wyszkolonych do walki w każdych warunkach. Nasi kampani pochodzą z 216 drużyny A, 5 oddziału sił specjalnych, a są to:

- Steve R. Hawkins - Dowódca oddziału
- P.J. Defort - Telegrafista
- J Crocker - Medyk
- C.J. Hornster - Kaemista
- T Bronson - Inżynier
- Le Duy Nhut - Pointman

Postacie te nie są w żadnym wypadku fikcyjne, wyżej wymienieni żołnierze naprawdę uczestniczyli w konflikcie.

Lokacje
Pomysł na samą grę powstał latem 2000 roku, gdy Illusion Software zastanawiło się jaki produkt stworzyć. Pomyśleli, że nie ma jeszcze żadnej porządnej gry prezentującej wydarzenia, jakie miały miejsce podczas Wojny Wietnamskiej i stwierdzili, że będzie to świetny temat na ich kolejny tytuł. Były już produkcje, które przedstawiały Wietnam, jednak ich poziom był tak marny, że nie warto o nich wspominać. IS zaczęło przeszukiwać informację od U.S. Army, pamiętniki autentycznych żołnierzy tam walczących oraz przeglądali tysiące zdjęć, które miały pomóc im w odwzorowaniu terenów, po których gracze będą się poruszać. Ostatecznie postanowili wybrać się do Wietnamu. Ich pierwszym celem było miasto Ho Chi Minh, gdzie czekał na nich ich przewodnik - Mr. Le Duy Nhut. Jeszcze pierwszego dnia zwiedzili sanktuarium Cao Dai, gdzie znajduje się zreprodukowany system tuneli Vietcongu. Kolejne trzy dni spędzili w mieście Can Tho, położonym na południowym wybrzeżu kraju przy granicy z Kambodżą. Celem tej wyprawy było zwiedzenie gęstej dżungli w delcie Mekong. Zrobione tam zdjęcia oraz nakręcony film bardzo pomogły w odwzorowaniu fauny, flory, terenów oraz architektury tamtejszego krajobrazu.
Drugi tydzień rozpoczęli od zwiedzenia wietnamskiej metropolii - Hanoi. Odwiedzili tam dom, w którym mieszkał Ho Chi Minh oraz mauzoleum, które zostało mu poświęcone. Mieszkańcy Wietnamu czasami patrzeli na nich trochę krzywo, bo kto normalny chodzi i robi zdjęcia liściom palm, krzakom, drzewom czy bambusom? Mimo to, miejscowa ludność była bardzo przyjaźna, jednak miała ogromne problemy z dogadaniem się po angielsku, który w Wietnamie używa się tylko w bankach i bardziej luksusowych hotelach.
Wycieczka pracowników Illusion Software była bardzo interesująca i na pewno bardzo przydatna. Poniżej zamieściłem oryginalne zdjęcia zrobione przez nich w Wietnamie. Robią wrażenie, nieprawdaż? Po dwóch tygodniach spędzonych w Wietnamie wrócili do Pragi i zaczęli przeglądać 1500 przywiezionych zdjęć oraz ponad 20 godzin filmu.



Lokacje w grze powinny wiernie odwzorowywać prawdziwe tereny, jakie się tam znajdują i na pewno pozwolą poczuć atmosferę wojny. Miejmy nadzieje, że autorzy nie zapomną o takim "szczególe" jakim były podziemne tunele Vietcongu. Tunele to mało powiedziane, były to drugie mini miasteczka, w których znajdowały się miejsca noclegowe, kuchnie, więzienia oraz wszelkiego rodzaju broń. Ich długość była bardzo zróżnicowana i zależała od potrzeb miejscowego wojska. Nadłuższe miały po kilkaset kilometrów i były bardzo ważnym punktem strategicznym podzas wojny; np. US Army opanowało wioskę pełną Wietnamczyków, a tu nagle z pod ziemi wychodzą setki uzbrojonych po szyje żołnierzy Vietcongu, którzy rozpoczynają odbicie ich własności. Niewątpliwie zaimplementowanie takich tuneli znacząco wypłynęłoby na stopień trudności rozgrywki przy zdobywaniu baz wroga, wiosek czy nawet małych miasteczek, a wiadomo, że zbyt proste gry nie mają racji bytu.

Pif paf
Nie posiadamy jeszcze kompletnych informacji o wielkości naszego arsenału i jego dokładnego spisu. Oryginalnie siły amerykańskie podczas wojny używały M16 w specjalnej wersji wietnamskiej. Oczywiście na tym nie mogło się kończyć ich uzbrojenie. Dodatkowo wyposażyć będziemy się mogli w pistolety snajperskie (oj dajcie Baretha) oraz wyrzutnie granatów (M203?). Zapowiedziano dwadzieścia krwiożerczych broni, które mają siać spustosznie w szeregach Vietcongu. Wietnamczycy na pewno nie będą stać w miejscu i czekać, aż ich wybijemy jak kaczki. Standardowo wyposażeni powinni być w ak47, czyli popularną wersję kałasznikowa. Była to zdecydowanie najczęściej używana przez nich pukawka podczas konfliktu. Bez wątpienia nie omieszkają strzelać z broni, którą zdobędą od zabitych amerykanów, więc nie zdziwcie się, gdy w waszą stronę pofruną granaty lub gdy zginiecie poprzez akcje ukrytego w zaroślach snajpera.

Porszaki
Poruszać będziemy się głównie "z buta" jednak czasami bardzo pomocne będą wszelkiego rodzaju pojazdy. Będziemy mogli jeździć jeepem, ciężarówką, ale to nie wszystko! Przecież podczas wojny wietnamskiej bardzo często pływano łodźmi. Autorzy nie zapomnieli o tym, więc spodziewajcie się nie małej ilości przepraw wodnych podczas gry. Każdy z wyżej wymienionych pojazdów będzie posiadał zamontowane karabiny (ewen. wyrzutnie pocisków rakietowych), dzięki którym będziemy mogli dziesiątkować szeregi wroga.

Niepewniaki
Vietcong będzie zawierał także kilka rzeczy, które do końca nie zostały jeszcze ustalone.
Pierwszą i zarazem najważniejszą rzeczą jest tryb multi-player. Wiadomo na pewno, że będzie można wcielić się w żołnierzy obu stron - Amerykanów oraz Wietnamczyków. Jedynymi potwierdzonymi trybami rozgrywki są deathmatch oraz team deathmatch. Spodziewam się dodania do tego, trybu na wzór assault (drużynowe wykonywanie misji). Fajnie było by jeszcze ujrzeć CTF.
Nie znamy także dokładnej ilości map. Autorzy zapowiadają conajmniej 20 misji, które będą łączyć wszystko co było w Wietnamie - dramat, akcje oraz śmierć.
Kolejną zagadką są tzw. airstrike'i. Nie podano nam do wglądu ile będzie można ich przywołać podczas misji (podczas niektórych pewnie w ogóle). Oczywiście, ich używanie będzie mocno ograniczone, pewnie jeden lub dwa na misje, co jest bardzo dobrym rozwiązaniem bo przecież nie możemy przechodzić leveli poprzez wciskanie klawisza ich przywoływania i ciągłego ruszania przed siebie. Umiejętność posługiwania się mapą okaże się w tym wypadku niezbędna, gdyż konieczne będzie podanie namiarów, na które zostanie zesłana seria pocisków.

Podsumowanie
Pozostaje już mi tylko napisać parę słów od siebie. Wydaje mi się, że Vietcong zapowiada się na ogromny hit i jego tryb single-player przyciągnie nas do ekranów na wiele dni. Grafika na screenach prezentuje się znakomicie, silnik Pterodon w pełni spełnia swoje zadanie. Szkoda, że nie jest dane grze długie życie, a spowodowane to będzie brakiem solidnego trybu multi-player. Fakt faktem, że on znajdzie się w produkcie, jednak nie będzie on tak dynamiczny, jaki jest np. w Quake 3 Arena. Pozostaje mieć nadzieję, że po wydaniu gry, znajdzie się grupa ludzi, którzy będą mieli zapał by tworzyć dodatkowe mapy, mody, modele itp., a sami autorzy postarają się o stworzenie dodatku do tej niezwykle obiecującej gry.

Informacje do napsiania tekstu zostały pozyskane z oficjalnej strony gry - www.Vietcong-Game.com




Temat Autor Data  
Grywalność Multi
UT Chaos 03·11·2001-01:02  
Odp: :)
[FPP]Krypton 03·11·2001-07:01  
Odp: :)
rafo 02·12·2002-01:01  
Odp: Vietcong Demo i R0X
tHoMaSiK 02·12·2002-07:02  
Veitnam RULEZ!!!
Nextgawron 04·12·2002-01:01  
single player
fsolen 04·12·2002-04:02  
problem
Topór 04·12·2002-22:01  
Odp: problem:))
PIK 05·12·2002-04:00  
polskie serwery ???
PIK 05·12·2002-04:00  
FAKIN PROBLEM?
ksyfka? 05·12·2002-21:01  
ble ble
bhdf 07·12·2002-14:01  
Pomocy!!!!!
Borys 08·12·2002-07:00  
problem
shaq 02·12·2003-12:01  
Odp: ODPOWIEM
POMOC 01·11·2004-05:01  
Odp: POMOGE CI
TABLETKA 01·11·2004-05:01  
Odp: POMOGE CI
TABLETKA 01·11·2004-05:01  
JAKIE NIKI URZYWACIE W MULTI.....
{GROM}TOMPOLAND 01·11·2004-05:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: Krypton
Aktualizacja: 31·10·2001 - 20:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Czwartek · 28 Marca · 2024
Strona wygenerowana w 0.263896 sek.