f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 



           



  f·p·p · p·l | Zapowiedzi | Serious Sam 2: The Second Encounter

Zapowiedzi

Serious Sam 2: The Second Encounter

Nie da się ukryć, że gry FPP zmierzają ku łączeniu się z innymi gatunkami - przykładów jest wiele; taktyczne (Rainbow 6), strategiczne (BattleZone) czy RPG (Deus Ex). W czasach, kiedy takie mieszanki nie są już niczym nowym, Croteam postanowiło wrócić do korzeni FPP - ostrej, nieskrępowanej zagdakami czy wymyślną fabułą nawalanki. Nawalanki, w której liczy się wyłącznie ilość fragów i jak najwięcej rozlanej krwi. Wydawać by się mogło, że taka gra jest niezwykle prymitywna i nie zdobędzie większej popularności...przeciwnie! Dlatego też Serious Sam, bo nim mowa, stał się jednym z najpopularniejszych shooter'ów 2001 roku.

Minęło trochę ponad pół roku, a chłopaki z Croteam wypuścili demo sequeka SS - The Second Encounter. Możnaby pomyśleć, że w tak krótkim okresie czasu nie da się zrobić niczego na wysokim poziomie - skoro prace nad pierwszą częścią trwały aż 4 lata, to jak w ciągu paru miesięcy można zrobić sequel, o którym sami twórcy mówią, że jest znacznie dłuższy niż poprzednik? Ano okazuje się, że jednak można - i to z pełnym powodzeniem.

Prace trwały z pewnością tak krótko, ponieważ bardzo mało zmieniono w samym enginie i podstawach gry - nadal obsługuje ją silnik Serious, który po lekkich poprawkach nadal prezentuje się wspaniale. Doskonała jakość tekstur, szczegółowe modele i naprawdę ogromne lokacje tworzą oprawę graficzną, która z pewnością może predendować do miana najładniejszej. Szczególnie dobre wrażenie sprawia roślinność - trawa lekko kołysze się na wietrze, a z drzew sypią się liście - imho kładzie ona na łopadki florę z AVP2.

Zostawmy jednak oprawę graficzną, ponieważ jak mówiłem, nie wiele się w niej zmieniło. A więc co jest nowego w The Second Encounter? Przedewszystkim zmiana miejsca akcji. Zamiast z lekka monotonnych, acz klimatycznych piramid egipskich, teraz walczyć będziemy wśród piramid azteckich w Ameryce południowej i zamków średniowiecznej Anglii. W demie miałem okazję zagrać w jeden poziom tego pierwszego - muszę przyznać, że prezentuje się znakomicie. Egzotyczne drzewa, bardzo ładne i rozległe świątynie no i potwory...

...mamy do czynienia ze wszystkimi z poprzedniej części + kilkoma nowymi. Niestety w demie jedynym nowym pacjentem jest charakterystyczna dynia z piłą maszynową :), jednak twórcy zapowiadają, że w pełnej wersji stawić czoła będziemy musieli paru nowym rodzajom kreatur.

Również arsenał Sam'a został poszerzony - w demie mamy dostęp do trzech nowych broni - Grendede Luncher'a, Raptor Sniper Rifle i piły łańcuchowej. Ten pierwszy to wyrzutnie odbijających się jak piłki kauczukowe bomb, bardzo skutecznych na hordy Ściętych. Nazwa drugiej broni sama mówi za siebie - snajperka pozwala zdejmować wrogów na bardzo daleki dystans. Trzecia z jest bardzo skuteczna i idealnie zastępuje nóż - czasem nawet nie trzeba nic robić tylko włączyć piłę a potwory same się na nią ponabijają zostawiając po sobie tylko kupę gibów. Wszystkie nowe bronie, podobnie jak te stare, są bardzo przyjemne w użyciu.

Podobnie jak w poprzedniku, tryb multiplayer jest bardzo wciągający. Można grać zarówno przez sieć lokalną, jak i internet. Do wyboru mamy standardowy deathmatch i cooporative - to drugie to znane z pierwszej części gry przechodzenie solowej kampanii w zespole. Ponieważ w domu miałem okazję zagrać jedynie z siostrą :)), gra nie była zbyt emocjonująca, jednak w internecie grało się znacznie ciekawiej - jedna mapa udostępniona w demie jest całkiem nieźle zaprojektowana i gra się na niej bardzo szybko. Muszę jednak trochę ponarzekać na wywarzenie broni - konkretnie rocket lunchera. Jest poprostu za mocny na multiplayer - coś jak BFG w Q3 - wystarczy jeden strzał byle gdzie, a już zdejmujemy wroga. Gorzej jeśłi znajdujemy się po drugiej strony lufy :). Innymi słowy - rakiety lecą za szybko i są za szybkie, ich moc powinna być nieco zredukowana.

W demo grało mi się bardzo przyjemnie - dawno się tak nie rozerwałem (szczególnie, gdy dostałem rakietą w brzuch :)) kasując setki delkiwentów. Jeśli wierzyć twórcom, SS2 jest 1,5 raza dłuższy niż SS1, a więc będzie co fragować... Nic tylko czekać na kolejną, tym razem większą i lepsza porcję tysięcy pacjentów do zneutralizowania :).

Dobra muszę kończyć, siostra nie może sobie poradzić z tym Biomechanoidem ;).

Patrz też: Wywiad z Davor'em Huniski'm z Croteam








 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]Yazoo
Aktualizacja: 03·11·2000 - 05:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Sobota · 20 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.275269 sek.