f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 



           



  f·p·p · p·l | Kolumny | [FPP]Yazoo | Red Faction Multiplayer test -...

[FPP]Yazoo

Red Faction Multiplayer test - wrażenia

Ojojojojo, mam columnę :). Szczerze mówiąc nie spodziewałem sie, że kiedyś dostąpię takiego zaszczytu :DD, ale skoro już tu jestem, to zabieram się do roboty. Moja pierwsza odsłona traktuje o grze, na którą czekam od pierwszych jej zapowiedzi - Red Faction.

Red Faction, od wielu miesięcy najbardziej oczekiwana gra FPP doczekała się dziesiątek (może setek?) zapowiedzi, wywiadów z twórcami, artykułów etc opisujących ją. Gdy jakiś czas temu została wydana wersja na PS2, zgodnie okrzyknięto ją jedną z najlepszych shooterów na konsolę Sony. Technologia geo-mod, wspaniała grafika, ciekawa fabuła i niespotykany rozwój akcji zaskoczył posiadaczy pleja 2. Wg. później napisanych tekstów, RF na PC ma być jeszcze lepsze!

I stało się. Kilka dni temu światło dziennie ujżało demo oraz multiplayer test.

Muszę przyznać, że najbardziej w RF interesuje mnie tryb multiplayer, a to głównie za sprawą osławionej technologii Geo-Mod, jednej z najbardziej charaktetystycznych cech gry. To arcyciekawe rozwiązanie, na jakie zawsze czekałem w produkcjach FPP, daje możliwość dowolnej destrukcji mapy i...na geo przyjdzie czas w dalszej części textu, teraz wreszcie przejdźmy do rzeczy :)).

Po download'zie 40 mb-wego Mplayer Test'u i jego odpakowaniu nastąpiła wreszcie ta wspaniała chwila uruchomienia gry... po przebrnięciu przez wszelkie konfiguracje i menus'y (które tu są bardzo fajnie wykonane) czym prędzej podłączyłem się do jakiegoś serva. I po kilkunastu sekundach (tak, tak, nawet gdy masz tylko 128 ram gra ładuje się naprawdę bardzo szybko!) wylądowałem na polu walki. I zaczyna się zadyma ! :). Pierwsze ruchy - postać porusza się jak należy, wszystko jak w porządnym efpepie. Chwila moment, nie wszystko... Najpierw musiałem się przyzwyczajić do dziwnie wysokich skoków. Pozatym, denerwuje niska odporność postaci na upadki z wysokości. Krótko mówiąc, fizyka jest niezbyt ciekawa (jest to tylko moja subiektywna opinia, remeber ! :)). Dalej: giwery, jakie dane nam będzie dzierżyć w łapie podczas rozgrywki są naprawdę bardzo dobrze wykonane i, w przeciwieństwie do fizyki gry, czułem się z nimi "jak w domu" :). Ogólnie są one swego rodzaju połączeniem tych z q3 i ut. Od prostego pistoleciku, przez 'pyszny' shotgun, karabin maszynowy i snajperkę, a kończywszy na odpowiedniku rail'a i rocketluncher'a. Ponadto, każda posiada drugi tryb strzału. Pod względem arsenału RF bardzo mi się spodobało.

A jak prezentuje się sama rozgrywka? Jest przedewszystkim bardzo szybka. Nie można narzekać na nudę. Na serwerze na którym grałem było podłączonych tylko 5 osób, a zadyma była lepsza niż na "najciekawszym" (dla pseudokibiców) meczu rodzimej piłki nożnej :))). Niestety, brakuje mi w niej "tego czegoś" po załatwieniu wroga. Np. w q3a, gdy zainkasujesz fraga pojawia się wielki napis "You Fragged... with 1st Place" - oo taak, to lubię :). A w Red Faction nie ma żadnego tego typu komunikatu za wyjątkiem okienka chat'u (na które rzadko kiedy chcę się zerkać), które karmi nas textami w stylu "XXX was fragged by YYY"... Już nawet mógłbym wybaczyć to, że nie ma odpowiedniego textu, ale najbardziej denerwuje mnie to, że czasami nie wiadomo (i nie widać), czy skasowałeś przeciwnika, czy nie. Prawie zero krwi po trafieniu. Ofkoz nie oczekuję fontanny gibów jaką serwuje nam q3, ale coś na miarę zejść przeciwników w UT przydałoby się bardzo... Pozatym, inkasując kolejne fragi nie czuć takiej satysfakcji jak w konkurencyjnych tytułach FPP...

Oprawa graficzna: oszczędzę sobie setki słów na jej opis - powiem tylko krótko: jest piękna. I wymagająca - na moim Duronie 700, 128 Ram i GeForce 2MX bez przeciwników gra sunie płynnie nawet przy max. detalach i 1024x768, jednak podczas ostrej gry zmuszony byłem do wyłączenia wszystkich dodatków... Równie dobrze (a może lepiej!) jak oprawa video prezentują się levele. Te dwa deathmatch'owe i jeden przeznaczony dla CTF'u są naprawdę świetne! Całkiem duże, niezbyt skomplikowane i bardzo szczegółowe!

Jednak niezależnie jak ładne i przemyślane mapy w RF by nie były, muszą one zostać zniszczone przez rakiety, bomby i granaty! I to jest dopiero piękne - Geo Mod rulez :) Technologia ta jest taka jak się spodziewałem, czyli super! Wyobraź sobie taką sytuację: kamper ma doskonałe miejsce do strzału, które jednocześnie chroni go przed ogniem przeciwnika. Strzela sobie i strzela i dopóki któs nie zajdzie go od tył :), i nie skaksuje hama :). Tak jest w q3, tak jest w hl, ut i innych. Ale nie w RF! Wystarczy puścić takiemu pacjentowi dobrze wymierzoną rakietę i już po nim i jego stanowisku! W trybie CTF jest to jeszcze ciekawsze. Np. można "wyskrobać" sobie taki tunel przez który szybko można przejść po przeciwnika... Ponadto, geo-mod jest także bardzo efektowne wizualnie - dziury są bardzo realistyczne :) i ciekawie wygląda sposób ich tworzenia - podczas eksplozji ściany sypią się kawałki skały (z metalu? :)) i dym. Szkoda tylko, że nie wszędzie da się dziurawić mapę, ale z drugiej strony byłoby to niemożliwe do wykonania (chyba, że za ścianą jakiejś naziemnej instalacji czekała by otchłań :)))

Czas kończyć: uważam multiplayer w RF za dość nierówny. Z jednej strony, jest bardzo szybki, innowacyjny (geo-mod) i ładnie wykonany (mapy), z drugiej zaś może zniechęcić przez nietypową fizykę i małą satysfakcję z fragowania... A co Wy sądzicie o wieloosobówce w Red Faction? Ktokolwiek grał w mplayer test - Waiting for your comments...


Informations about the Author





Subject Author Date  
RFMT
DEiMOss 09·12·2000-11:02  


 + ADD NEW SUBJECT 




--------------------------------------
Author: [FPP]Yazoo
Last modified: 08·12·2000 - 21:01



 : PRINT 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Today is Friday · 29 March · 2024
Page generated in 0.244162 sec.