f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 



           



  f·p·p · p·l | Felietony | Sukces gier FPP

Felietony

Sukces gier FPP

Często się nad tym zastanawiam. Dlaczego gry "First Person Perspective" odniosły taki sukces? Co jest w nich takiego, co wywyższa je ponad inne gatunki gier? Wszystko zaczęło się wraz z pojawieniem się pierwszej gry tego typu - Wolfenstein 3d autorstwa id Software. Później, kiedy światło dzienne ujrzała pierwsza część Doom'a, rozpoczał się nowy kult. Obecnie gry FPP zachwycają grafiką i dźwiękiem, co stwarza, że są jeszcze bardziej grywalne i realistyczne. Niejeden gracz pragnie wcielić się w umięsnionego twardziela, tylko po to, aby ocalić swiat przed zagładą. "Strzelanki" są również tak popularne, ponieważ praktycznie większość z nich jest brutalna i zawiera dużą porcję krwi czego brakuje w innych gatunkach (może poza kilkoma wyjątkami). Gracze (głównie młodzi ludzie), właśnie tego potrzebują - pragną oderwać się od rzeczywistości i wyżyć sie przed ekranem monitora. Może brzmi to trochę niesmacznie, ale na temat czy gry FPP "niszczą" ludzi nie ma tu miejsca. Ale na tym nie koniec. Dziś zwykłe zabijanie i zbieranie kolejnych kluczy do kolejnych poziomów staje się nudne. Właśnie dlatego producenci gier FPP starają się wprowadzić do swych tytułów interaktywność, tak aby gracz miał większy wpływ na otoczenie i jego przyszłe losy.

Drugą zaletą gier tego typu jest tryb multiplayer, czyli tryb wielu graczy. Czy taką frajdę sprawia ściganie się z kolesiem w "NFS" czy może kto wykaże sie większym rozumem w pierwszej lepszej "myślance" lub jak kto woli grze logicznej. Nie! prawdziwym przeżyciem jest zagranie ze znajomymi w Quake'a, Unreal, Cs'a lub w jakąkolwiek inną grę FPP po LAN'ie lub w sieci Internet. To jest dopiero frajda... :-)

Trzecią cechą niespotykaną w innych gatunkach (no może oprócz Starcraft'a i kilku innych tutyłów Blizzard'a) jest tworzenie wszelkiego rodzaju klanów. Ludzie łączą się w grupy, razem trenują - wszystko po to aby pokazać kto tu rządzi na pierwszym lepszym turnieju (ktoś widział turniej/impreze w Tony Hawk Pro Skater czy Rollercoaster Tycoon?). Niby wszystko jest takie piękne, ale ludziom wciąż mało. Powstają grupy pracujące nad modyfikacjami do gier FPP, ludzie tworzą swoje mapy, modele, dosłownie wszystko! Ciekawe czy może ktoś widział add-on czy map-pack do jakiejś "platformówki" albo "symulatora lotu"? Chyba nie... :-)

Myślę, że trochę prybliżyłem kult FPP tym którzy z takowymi grami mają niewiele do czynienia. Pamiętajcie, te gry nigdy nie odejdą w niepamieć, nawet jeżeli producenci mieliby zaprzestać ich "wypuszczania". Lud zawsze wiernie będzie grał w Quake'a, Duke'a, Doom'a, a nie w Sims czy Pizza Tycoon. Acha, jeszcze jedna ważna sprawa, jeżeli kogoś uraziłem (fanów innych typów gier), to serdecznie przepraszam, ale ja tak samo kocham gry FPP jak wy swoje "samochodówki" czy inne "strategie". To by było na tyle, fani "First Person Perspective" - łączcie się! ;-)




Subject Author Date  
HMM
PreDat@R 05·12·2001-20:02  


 + ADD NEW SUBJECT 




--------------------------------------
Author: [FPP]MajeS
Last modified: 04·12·2000 - 04:01



 : PRINT 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Today is Friday · 19 April · 2024
Page generated in 0.212850 sec.